Reklam Kurulu 2024 Nisan Ayı Toplantı Kararları

23.05.2024 Doğukan Kalınoğlu
% 0

Reklam Kurulu, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca kurulan, ticari reklamlarda uyulması gereken ilkeleri belirleme ve haksız ticari uygulamalara karşı tüketiciyi korumaya yönelik düzenlemeleri yapma, bu hususlar çerçevesinde inceleme ve gerektiğinde denetim yapma, inceleme ve denetim sonucuna göre gerekli tedbirleri alma veya idari para cezası tesis etme konusunda görevli ve yetkili bir idari otoritedir.

Teşebbüsler tarafından verilecek ticari reklamların Reklam Kurulu’nca belirlenen ilkelere, genel ahlaka, kamu düzenine, kişilik haklarına uygun, dürüst ve doğru olmaları esastır. Reklam Kurulu, söz konusu ilke ve esaslara aykırı reklam verenler hakkında 2.200.258 TL tutarına kadar idari para cezası, anılan reklamların ve haksız ticari uygulamaların durdurulması yaptırım ve tedbirlerini uygulamaya yetkilidir. Her ay bir kere toplanan Reklam Kurulu, şikâyet edilen ticari reklamlar hakkında karar verir. 

Reklam Kurulu'nun her sektörden şirketi inceleyebileceği, şirketlere idari para cezası verebileceği ve ticari reklam ve uygulamaları durdurma yetkisine sahip olduğu unutulmamalıdır. Böylece gerek internet ve sosyal medya gerekse geleneksel kanallardan reklam veren teşebbüsler için Reklam Kurulu’nun mevzuat ve ilke kararlarına uyum sağlanması önem arz eder. 

Reklam Kurulu, 16.04.2024 tarihli ve 344 sayılı 2024 Nisan ayı toplantısının Basın Bülteni’ni 13.05.2024 tarihinde Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesi üzerinden yayınladı. Basın Bülteni’nde 161 adet karar bulunmakta olup söz konusu kararlara ilişkin detaylar aşağıda özetlenir:

  • Bu kararlardan 66 tanesinde ilgili teşebbüslere toplam 29 milyon TL tutarının üzerinde idari para cezası tesis edilmiştir.
  • 73 adet kararda ihlal tespit edilmesine karşın idari para cezası hükmedilmesi gerekli görülmemiş; fakat söz konusu reklam ve ticari uygulamalar durdurulmuştur.
  • Reklam Kurulu’nun dikkatine sunulan şikayetlerin çoğunlukla teknoloji ve bilişim, telekomünikasyon, e-ticaret, sağlık ve ilaç sektörlerinde faaliyet gösteren şirketler tarafından verilen reklamlara ilişkin olduğu görülür. Bunun haricinde, emlakçılık, giyim, kozmetik ve kimya, turizm ve gıda sektörlerinden şirketler de Reklam Kurulu tarafından ceza almıştır. 

Basın Bülteni’nin tam metni ve Reklam Kurulu Nisan 2024 Kararları

Bu makalenin tüm hakları saklıdır. Kaynak gösterilmeksizin veya Erdem & Erdem’in yazılı izni alınmaksızın bu makale kullanılamaz, çoğaltılamaz, kopyalanamaz, yayımlanamaz, dağıtılamaz veya başka bir suretle yayılamaz. Kaynak gösterilmeksizin veya Erdem & Erdem’in yazılı izni alınmaksızın oluşturulan içerikler takip edilmekte olup, hak ihlalinin tespiti halinde yasal yollara başvurulacaktır.

Diğer İçerikler

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Yayımlandı
Hukuki Gelişmeler
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Yayımlandı

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (Değişiklik Yapan Yönetmelik) 23.08.2022 tarihli ve 31932 sayılı Resmi Gazete’de yayımlandı...

Tüketici Hukuku 24.08.2022
Ticari Reklam Ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Yayımlandı
Hukuki Gelişmeler
Ticari Reklam Ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Yayımlandı

01.02.2022 tarihli ve 31737 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ticari Reklam Ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (“Değişiklik Yapan Yönetmelik”) uyarınca...

Tüketici Hukuku 02.02.2022

Yaratıcı hukuk çözümleri için iletişime geçin.